Help! Mijn bestelling is er nog niet.

Heb jij tussen vrijdag 22 april (na 18:00) tot en met maandag 25 april (tot 18:00) een bestelling bij ons geplaatst en is jouw pakketje nog niet binnen? Dan raden wij aan om even dit artikeltje door te nemen.


PostNL

Als het goed is heb jij een bevestigingsmailtje gekregen met een PostNL Track and Trace. Helaas geeft de track and trace aan dat zij jouw pakketje nog niet hebben ontvangen. Nu vraag jij je af 'Wat is er precies aan de hand?'.


Helaas is er iets mis gegaan bij PostNL waardoor een deel van de bestellingen van afgelopen maandag nog geen scan hebben gehad. Hierdoor lijkt het in jouw track and trace alsof jouw pakketje nog niet is afgegeven aan PostNL. Dit is wel het geval.

Jouw pakketje is afgelopen maandag om 19:00 opgehaald door PostNL. De chauffeur komt dan alle karren met pakketje bij ons afhalen, brengt die naar een sorteerpunt van SendCloud en die verdeeld de pakketjes naar het PostNL depot bij jou in de buurt. Vanaf het depot krijgen de pakketjes een scan waardoor PostNL kan beloven dat het pakketje de volgende dag bij jou aankomt.

SendCloud, een tussenpartij voor kleine webshops, heeft ons donderdag beloofd dat de pakketjes die afgelopen maandag nog niet zijn uitgeleverd alsnog een scan te geven. Helaas is dit bij jouw pakketje niet het geval.

Wij zijn vandaag (zaterdag 30-04) achter SendCloud aangegaan maar die waren niet bereikbaar. PostNL heeft vandaag wel beloofd om de casus maandag te behandelen. Er is bij hun weten momenteel geen probleem bij een van hun depots.

Ik snap dat het momenteel erg frustrerend is en aanstaande maandag (2 mei) zullen wij een algemene mail opstellen bij onze ninja bijeenkomst om jou beter te informeren. Ik hoop van harte dat wij dan ook te horen krijgen dat de pakketjes terecht zijn en dat die worden gescand.

Nogmaals 1000x excuus voor de problemen die zijn opgeleverd. 


Groetjes,

Jullie favoriete Retro Team,






Update over je order (01-05-2022)

We willen je graag even updaten over je bestelling, .

Helaas is uit ons 8-bit systeem gebleken dat de pareltjes waar jij op zit te wachten nog niet bezorgd zijn.

Een groot deel van de zendingen van maandag 25 april zijn nog altijd niet gescand door PostNL, terwijl deze wel zijn afgehaald bij onze verzendschuur. Hierdoor geeft jouw track and trace aan dat jouw pakketje nog in verwachting is. Dit schept natuurlijk verwarring en onduidelijkheid.

Afgelopen donderdag hebben wij contact gehad met de vervoerder. Zij gaven toen aan dat door de drukte bij sommige PostNL depots niet alles is verwerkt. Ons was beloofd: vóór het weekend hebben alle pakketjes een scan gehad en worden die de week erna alsnog geleverd.

Nu het weekend bijna voorbij is zien wij dat veel zendingen nog steeds niet in beweging zijn gekomen.


Wat nu?

Houdt dus vooral de track en trace pagina in de gaten. Wij gaan de komende week flink in conclaaf met de vervoerder om ervoor te zorgen dat jouw pakket alsnog bezorgd wordt. Mocht de vervoerder aangeven dit niet meer te kunnen omdat op wat voor reden dan ook het pakketje verdwenen is, dan nemen wij persoonlijk contact met jou op.

Helaas moeten wij ons wel beroepen op jouw geduld. Als het aan ons ligt rijden wij vanavond nog naar PostNL, zoeken onze pakketjes op en bezorgen die dan persoonlijk. Helaas geven zij niet die mogelijkheid en moeten wij wachten op het onderzoek van de vervoerder.

Hopelijk voel je ook de onmacht van onze kant en weet je dat we echt onze uiterst best doen om jouw pakketje deze week alsnognog zo snel mogelijk te laten bezorgen.

Lukt dat niet, dan nemen wij uiterlijk maandag 9 mei wederom contact met je op.

Weet dat we er in ieder geval voor zorgen dat we het linksom of rechtsom met je oplossen. Hopelijk door zo snel mogelijk alsnog de zending bij je op de deurmat te hebben. Anders met een nazending of terugstorting.

Omdat wij al veel vragen hebben gehad omtrent dit probleem lijkt het ons handig om een aantal van die vragen hieronder nog even toe te lichten:


Ik wil mijn bestelling annuleren.

Dat is zeker mogelijk en begrijpelijk na zo lang wachten. Omdat er een kans is dat de vervoerder alsnog de pakketjes uitlevert moeten wij nog even wachten op het antwoord van diezelfde vervoerder. Het kan zijn dat zij het pakketje alsnog bezorgen waarna je het pakketje kan weigeren en daardoor automatisch retourneert. Je maak dan gebruik van je herroepingsrecht.


Ik twijfel, ik wil wel wachten maar ik wil ook de garantie dat ik mijn geld terug krijg als het pakketje niet geleverd wordt.

No worries, de wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen gaat pas in wanneer jij jouw bestelling hebt ontvangen. Door het niet ontvangen van jouw bestelling (want die ligt nog bij PostNL) is jouw termijn nog niet ingegaan. Je kan dus ten aller tijde gebruik maken van jouw herroepingsrecht.


Ik heb wel geduld maar wat als het pakketje verloren is?

Ja, dat is extra zuur want de meeste pareltjes die wij verkopen zijn refurbished, ofwel die komen van een ander baasje. Mogelijk hebben wij jouw epische game of die special edition controller nog op voorraad en kunnen wij die opnieuw aanbieden. Helaas kan het ook zijn dat wij geen na-zending aan kunnen maken omdat wij het product niet meer in huis hebben. In dat geval kan je ervoor kiezen dat wij een ander product opsturen of jouw geld terugstorten.


Ik maak gebruik van mijn herroepingsrecht en het pakketje komt toch aan?

Dit kan na volgende week alsnog gebeuren. Helaas geeft PostNL niet per pakketje de mogelijkheid om die terug te sturen naar de afzender als die is gescand. In dat geval heb je na de terugbetaling wel een inspanningsplicht om het pakketje alsnog te weigeren of met onze retourlabel retour te sturen.


Kunnen jullie er helemaal niets aan doen?

Helaas niet. Afgelopen maandag om 19:00 zijn jullie pakketjes afgehaald door PostNL. Vanaf dat moment zijn wij helemaal afhankelijk van de chauffeur, het sorteercentrum en het depot die de scan moet uitvoeren. Desondanks zijn wij niet onze belofte nagekomen en daar balen we enorm van. We zetten voor nu alles op alles om de zendingen zo snel mogelijk boven water te krijgen. Zodra we daar duidelijkheid over hebben hoor je van ons.


Ik maak mij toch zorgen. Kan ik nog gerustgesteld worden?

Wij snappen je gevoel heel goed. Na al die horrorverhalen van nep-webshops en oplichters die actief zijn op het web kan dit gevoel nu opborrelen. Wij weten niet zo goed hoe wij dit gevoel weg kunnen nemen. Je kan ons altijd even bellen (op werkdagen van 15:00 tot 18:00. Tip: doe dit na 16:00 want rond 3 uur is het altijd erg druk aan de telefoon) zodat je hoort dat wij echter retrofanaten zijn. Je kan ook even reageren op dit mailtje zodat je een persoonlijk mailtje terug krijgt. Check eventueel onze reviews op WebWinkelKeur want dan zie je dat wij al jaren retrofanaten blij maken met hun nieuwe aanwinst. Tot slot kan je altijd even langs komen bij ons op kantoor in Utrecht voor een bak koffie. Het adres vind je onderaan deze mail.


Nogmaals betreuren wij deze onverwachte situatie. Het lijkt net alsof je voor de finish een blue-shell mag koppen en alsnog laatste wordt met Mario Kart. Wij hopen dat jouw pareltje deze week nog bezorgd wordt om toch nog een kleine glimlach te kunnen toveren.


Retro groeten,

Tim, Chris, Guus, Bauke, Danny, Justy, Noah, Armel, Walid, Ivar, Lieke, Craig, en Fleur



Vraagje! Heeft dit artikel je vraag beantwoord?

Heel kort en anoniem, welke informatie mis je?

dankjewel voor je feedback


terug naar helpcenter

verkoopdoos winkelmandje user fire tv circle gamepad star checkmark checkmark circle search lock